5 tipů, jak si udržet silnou imunitu i na podzim

15.10.2021

Málo sluníčka, chladná rána, častý vítr a déšť, přetopené prostory a nachlazení lidé kolem. Z postele se nám nechce a nejradši bychom se pomalu uložili k zimnímu spánku. Máme chuť na těžká a tučná jídla, horkou čokoládu... smoothie k snídani a lehký salát k obědu najednou nepůsobí moc lákavě. Máme pro vás několik tipů, jak si udržet silnou imunitu a zůstat i po létě v kondici.

1) Snídaně je základ

S ranním sluníčkem jde všechno lépe, ale i vstávání za tmy se dá rozjasnit dobrou snídaní. Ať už jste příznivci sladké, nebo slané snídaně, přidejte si do jídla 1 lžičku moringového prášku, který vašemu tělu dodá prospěšné látky a živiny. Vyzkoušejte třeba moringový mugcake, který nejen, že uspokojí vaše chutě a po ránu příjemně zahřeje, ale je i ultrarychlý na přípravu a bez ušpinění několika druhů nádobí. Stihnete ho i ve všední den, než půjdete do práce a dodá vám energii na celý den. 

Inspirujte se dalšími recepty s moringou.

2) Bez pohybu to nepůjde

Říká se, že bychom pro správné fungování našeho organismu měli denně ujít alespoň 10 tisíc kroků denně. Je to celkem výzva, a ne vždy tomu okolnosti přejí. Stačí ale změnit pár návyků a najednou bude pohyb součástí vašeho každodenního života, ani nebudete vědět jak:

  • Vystupte o jednu zastávku dříve a zbytek dojděte pěšky.
  • Místo výtahu volte schody. Ze začátku to bude možná nepříjemné, ale za pár dní si zvyknete, a nakonec budete rychlejší než výtah.
  • Mějte po ruce menší sklenici vody a často ji choďte doplňovat - i pár kroků se počítá!
  • Dělejte dřepy během čištění zubů. Ovšem jen v případě, že zvládáte dbát na správnou techniku obojího.
  • Místo na gauč se natáhněte na cvičící podložku a u sledování svého oblíbeného seriálu nebo filmu se protahujte. Nebojte se, děj u protahování sledovat zvládnete a po protažení se budete cítit mnohem víc odpočatí.

3) Vyvážený poměr živin v těle

S blížící se zimou je potřeba našemu organismu trochu pomoct a imunitu podpořit vhodnými doplňky stravy. Místo několika různých vitamínů a minerálů zvolte jeden přírodní doplněk, který obsahuje široké spektrum živin a antioxidantů. Perfektní je moringa. Sušené a drcené listy moringy obsahují výrazně více živin a téměř dvojnásobný počet důležitých vitamínů a minerálů než u nás známé zelené superpotraviny spirulina, chlorella a zelený ječmen. Stačí si každý den vzpomenout na moringu v tabletách a máte vystaráno.

4) Vnitřní pohoda

Stejně jako o tělo je důležité dbát i o svoje duševní zdraví. Všímejte si věcí, co vás těší. V průběhu dne nebo večer si zapište alespoň jednu pozitivní věc, která vám den zpříjemnila. Dívejte se na svět z té světlejší stránky a dělejte si radost. A když to zrovna nejde a máte splín? Do ničeho se nenuťte, buďte na sebe hodní a dovolte si jen tak být. Abyste mohli energii dávat, je potřeba mít odkud brát. Tak na to nezapomínejte a dopřejte si odpočinek, když je potřeba. Zachumlejte se do deky, kápněte do aromalampy uklidňující esenciální olej Palo santo, dejte si moringové latté a začtěte se do knížky...

5) Dostatek spánku

Můžeme dělat všechno správně, ale bez kvalitního spánku dobrá imunita neexistuje. Bohužel ne vždy se podaří spát tolik hodin, kolik bychom potřebovali, a ne vždy je náš spánek kvalitní. Můžeme tomu však jít naproti:

  • Snažte se vstávat a chodit spát ve stejnou hodinu.
  • Pohybujte se během dne alespoň chvíli na čerstvém vzduchu.
  • Omezte v odpoledních hodinách nápoje s kofeinem.
  • Večer se vyhýbejte modrému světlu z počítačů a mobilních telefonů.
  • Ztlumte si k večeru světlo a snažte se ponořit do klidového režimu. Skvělým pomocníkem je aromaterapie. Esenciální oleje jsou tvořeny rostlinnými silicemi, které obsahují mnoho antioxidantů a antibakteriálních látek, které na člověka působí blahodárně. Aplikovat je můžete dvěma základními způsoby, inhalací a nanesením na kůži - zde však musí být olej ředěný jiným rostlinným olejem. Například 30% esenciální olej ze vzácného ekvádorského dřeva ve spojení s prvotřídním moringovým olejem z Etiopie má příjemnou a uklidňující vůni, navozuje pohodu a pomáhá s léčbou nespavosti.